Saturday, October 3, 2009

UMNO KEMBALILAH...LAKUKANLAH ANJAKAN PRADIGMA..



Firman Allah S.W.T dalam Al-Quran menyebut: (maksudnya) Wahai orang-orang yang beriman! Berimanlah kepada Ala dan rasul-Nya, serta kepada kitab (al-Quran) yang telah diturunkan kepada Rasul-Nya (Muhammad SAW), juga kepada kitab yang telah diturunkan sebelum daripada itu. Dan sesiapa yang ingkar kepada Allah, Malaikat-malaikat-Nya, Kitab-kitab-Nya, Rasul-Rasul-Nya dan juga Hari Akhirat, maka sesungguhnya dia telah sesat dengan kesesatan yang amat jauh. ( Surah al-Nisa:ayat 136 )

UMNO harus perkukuhkan dan membuat pembaikan dari segi unsur-unsur keislaman. UMNO mesti memainkan peranan sebagai gerakan dakwah kepada Islam yang tulen, moderat dan prograsif. Setiap pemimpin UMNO harus ikhlas tanpa kepentingan atau " ada udang disebalik mee". Untuk menjadikan seseorang itu ikhlas, bagi muslim agama itu penting. Apabila kita merasakan gerak kerja itu ibadah, jika tiada keuntungan pun kita akan buat, sanggup berkorban harta hatta nyawa sekalipun. Itulah kekuatan organisasi Islam.. UMNO hendaklah jujur terhadap Islam zahir dan batin. Hidupkan program-program Islam dalam UMNO. UMNO kena galakkan pengajian dan suasana ilmu dalam UMNO. Hidupkan pendekatan Islam yang tulen, matang dan prograsif. Sehingga setiap yang masuk akan terasa perubahan diri, sikap, pemikiran, akhlaknya.
Nabi Muhammad SAW pernah menghantar surat kepada Hercules berbunyi : Dengan nama Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang, daripada Muhammad pesuruh Allah kepada Hercules Pembesar Rom. Salam sejahtera kepada sesiapa yang mengikut petunjuk . Seterusnya akau merayu dengan seruan Islam, terimalah Islam nescaya kamu selamat. Allah akan memberikan kamu dua ganjaran. Jika kamu enggan, kamu menanggung dosa rakyat bahawanmu. ( Riwayat al-Bukhari dan Muslim )

0 ulasan: